We-Flytour-GM-Banner-Animation
atf_banner-02
Anasayfa Sektörel Haberler Yağcı: ” Turizm Hareketi Dünyada Başlasın, İlk Konuşulacak Yer Antalya Olacak”

Yağcı: ” Turizm Hareketi Dünyada Başlasın, İlk Konuşulacak Yer Antalya Olacak”

GM TURİZM VE YÖNETİM DERGİSİ

Yağcı: Turizm Hareketi Dünyada Başlasın, İlk Konuşulacak Yer Antalya Olacak!

GM Talks, dün Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği Başkanı Erkan Yağcı’yı ağırladı. Selçuk Meral ile sohbet havasında geçen GM Talks’ta AKTOB Başkanı Erkan Yağcı, Covid-19’un turizme etkisini en ince ayrıntısına kadar anlattı. Programda, Her Şey Dahil Sistem, Turizm Geliştirme Ajansı faaliyetleri ve gündeme dair önemli konulara değinildi.

Erkan Yağcı konuşmasına gündemdeki konu; “Her Şey Dahil Sistem ile ilgili görüşlerini aktararak başladı. Yağcı; “Gün Her Şey Dahil Sistem Değil, gün Covid-19 salgınından nasıl kurtulacağımızı konuşma günüdür.” diyerek şu açıklamaları yaptı.

Yağcı;”Her Şey Dahil Sistem ile ilgili yapılan yorumları salgının başladığı günden bugüne kadar takip ediyoruz. Bir grubun salgın sonrasında her şeyin değişeceği yönünde öngörüleri var.  AKTOB olarak Yönetim Kurulu’ndaki arkadaşlarımızla da fikrimiz, elbette bu salgının sektöre etkilerinin olacağı yönünde, ama  hayat kaldığı yerden devam edecek. “Covid-19 dan sonra hiç bir şey eskisi gibi olmayacak” yargısına katılmıyorum. İnsanlar tekrar seyahat edecekler, tekrar oteller de kalacaklar,tekrar sahillerde güneşlenecekler, açık büfeye gidip yemeklerini alacaklar. Bu hayat  bıraktığımız yerden devam edecek, salgının etkisi azalıp normalleşme sürecinde hijyen ve sağlık konularında hepimiz daha dikkatli olacağız. ” dedi.

Bunun Kararını Misafir Verecek

Sözlerine şu cümlelerle devam etti.Yağcı; “İnsanlar  kalabalıkta bulunmak yerine daha küçük ortamlarda yer almayı tercih edeceklerdir. Her Şey Dahil Sistem’deki açık büfelerde belki  farklı uygulama beklentileri olacak. Ama hiç bir zaman bu  “Her şey dahil kalkacak” anlamına gelmemelidir.  Bunlar gerçekçi yargılar değildir. Biz, bunları bilimsellik çerçevesinde ve pazar odağıyla bakıyoruz.  Misafir talep ettiği sürece Her Şey Dahil Sistem devam edecek. Bir gün Her Şey Dahil uygulanmayacaksa bunun kararını yine misafir verecektir.” dedi.

Covid-19’u 2021 Yılında Unutmak İstiyoruz

AKTOB Başkanı Erkan Yağcı konuşmasında sertifikasyon  süreci ve Covid -19 ve gelecekle ilgili konulara da değindi. Yağcı ; “Türk turizmi, bilgi birikimi yüksek bir sektör. Bizim otellerimiz sertifikasyonu beklemeden kendi içinde hijyen ve sosyal mesafe ve sağlık konularında hazırlıklara başladılar. Bu krizi daha önce hiç bir ülke yaşamadı ve deneyimledi. Türk turizmcileri olarak bu süreci çok iyi yönetiyoruz. Biz 2021 yılında normele dönmek, 2020 yılın da da salgını kontrol altına alarak kapatmak istiyoruz. Umarım, 2021 yılında Corona Virüsü’nü unutmak en büyük dileğimiz.” dedi.

Uluslar arası Sertifikasyon Sistemini Gelecekte Oluşturabiliriz

Selçuk Meral’in sertifikaların uluslar arası geçerliğe sahip olması gündeme gelebilir mi? sorusuna ise; Yağcı;”Tüm dünyada herkes bu konuda standartlar oluşturmaya çalışıyor.  Turizm dünya konseyi de ülkelerde bu konuda çalışmalar gerçekleştiriyor. Belki ileri de bu konuda bir çalışma gerçekleştirebilir ve buna AKTOB olarak öncülük edebiliriz. Sadece Covid-19 salgına özel değil de, salgınlara yönelik uluslararası standartları olan bir sertifikasyon sistemi oluşturup bunu tüm otellerimizde uygulayabiliriz” dedi.

Turizm Tanıtma Ajansı Olarak İnsanların Duygularına Dokunuyoruz

Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) Yönetim Kurulu Üyesi ve Basın sözcüsü olarak da Erkan Yağcı, ‘togethertoday’ adı altında iletişim ve tanıtım çalışmaları hakkında bilgiler verdi.  konuya ilgili olarak Yağcı; “Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı olarak Covid-19 sürecinde önemli çok ciddi çalışmalar yapmaktayız. TGA’nın Türkiye’yi anlatacak tanıtım stratejileri hazır.  Uçuş yasağı kalktığı anda ve turizm hareketi başladığı anda hangi ülkede nasıl bir tanıtım yapacağı noktasında hazırlıklarımız var.Ayrıca şu anda TGA’da ajansta ağırlık verdiğimiz konuların başında iletişim stratejisi yer alıyor. TGA, şu an evde kal denildiği noktada insanların duygularına dokunup onlara ulaşmaya çalışıyor. Bu nokta sosyal medya mecralarında Togetertoday -Birlik zamanı mottosuyla kampanya başlattık. Sevgi ve umut unsurlarıyla insanların bu zor zamanlarında beraber olma duygusu ile Türkiye’yi hatırlatma stratejisi izliyoruz.  son verilere göre; İspanya ve Yunanistan’ın da kampanyalarda önünde olduğumuzu söyleyebiliriz.  Başarılı bir şekilde yürütülen bu kampanyayı ve videoları liveturkey.org.tr’den sektör temsilcileri de izleyebilir ve kendi sosyal medyalarında paylaşabilir.” dedi.

Antalya’dan Sıcacık  Bir Mesaj Göndermek İstedik

Erkan Yağcı; Antalya tanıtımı ile ilgili olarak yaptıklarını ise; şu cümlelerle anlattı.  “İki hafta önce Sayın Antalya Valimiz Münir Karaloğlu’nun liderliğinde tüm paydaşlarla toplantı düzenledik. Orada alınan ortak karar ile Antalya adına bir mektup diyazn edildi ve bu mektup Türkçe, İngilizce,Almanca ve Rusça olarak misafirlerimize iletilmek üzere hazırlandı. Antalya’dan sıcak bir merhaba mesajı vermek istedik. Bu mektupları otellerin, hem sosyal medya ağlarında yayınlamalarını hem de veri tabanlarındaki e-mail adreslerine iletmelerini istedik. Bununla bu zor günlerde onlara hem yanlarında olduğumuzu hissettirdik, hem de bizi ziyaret etmiş misafirlerimize Antalya ile ilgili güzel mesajı göndermiş olduk. Bununla ilgili de güzel dönüşler almaya başladık.” dedi.

GM Dergi’den  Mektup  Kampanyasına Almanya Desteği

Selçuk Meral Gm Talks’ta Erkan Yağcı’yla bu konudaki yaptığı çalışmaların haberini canlı yayında paylaştı. Meral; “Gm Turizm & Yönetim Dergisi olarak biz de bu mektupları Almanya’da ATR Touristik, TMT işbirliğinde son tüketiciye ulaştırmak  üzere posta kutularına ve e- mail adreslerine iletmek için  bir adım attık. Ortalama 2000 misafiri olan 1000’e yakın acenteye ATR Touristik, TMT ve GM Turizm ve Yönetim Dergisi işbirliğinde ulaştırmak üzere çalışmalarımıza başladık.  Bu çalışma ile kampanyanıza katkı sunmamızın size olumlu dönüşü olacağını düşünüyorum.”  dedi. Başkan Yağcı konuyla ilgili olarak; ” Bu bizim misafirlerimize iletmemiz mektuplar  kadar önemli bir adımdı ve bunun da sizin yapmanız çok faydalı oldu. Size de mektup kampanyamıza olan katkılarınız için çok teşekkür ediyoruz.” şeklinde konuştu.

İlk Konuşulacak Yer Türkiye ve Antalya Olacak

Programın sonunda ise; Erkan Yağcı,” 40 yıllık bir deneyime sahip Türk turizmi bu dönemi başarıyla yönetecek ve üstesinden gelecektir. bu dönemde Kamu, özel sektör ve STK ile güzel bir dayanışma içinde olduğumuzu ve birlik olduğumuzu gücümüzü gördük ve herkes elinden geleni üzerine düşen görevi layıkıyla yaptı. Ben inanıyorum ki, Dünya’da turizm hareketi başlasın, ilk konuşulacak yer Antalya ve Türkiye olacaktır.”dedi.

Yorum Yaz

Bu site reCAPTCHA ve Google tarafından korunmaktadır Gizlilik Politikası ve Kullanım Şartları uygula.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.