We-Flytour-GM-Banner-Animation
atf_banner-02
Anasayfa Sektörel Haberler VERİLER TURİST ARTTI DİYOR AMA… KALEİÇİ ESNAFI SİNEK AVLIYOR

VERİLER TURİST ARTTI DİYOR AMA… KALEİÇİ ESNAFI SİNEK AVLIYOR

Beste GÜÇER

Halil ÖNCÜ-ANTALYA

Antalya’nın tarihi ve turistik bölgesi Kaleiçi’nde bulunan turizm esnafı, yaz sezonunun ortasına gelinmesine rağmen, turist yokluğundan şikayetçi.

Bu yıl adeta sinek avladıklarını ifade eden bölge esnafı, turist sayısının artışını haberlerde izlediklerini ancak bu açıklanan milyonları ifade eden turistlerin Kaleiçi’ne uğramadığını söylüyorlar.

Bölge esnafı, turist sayısının artmasını dört gözle bekliyor. Bu yıl, turist sayısında beklenen artışın henüz gerçekleşmemesi, esnafı endişelendiriyor. Birçok acente, işletme sahibi ve restoran işletmecisi, ekonomik olarak zor bir dönemden geçtiklerini ifade ederek, turizm sezonunun hareketlenmesini beklediklerini dile getiriyor ve Turizm Bakanlığından destek beklediklerini ifade ediyor.

Antalya Kaleiçi esnafı, önümüzdeki günlerde turizmde bir hareketlilik yaşanmasını ve işlerinin açılmasını umut ediyor. Kaleiçi’nde acente sahipleri ve turizm esnafına mikrofonumuzu uzattık:

Tunahan Yavuz – Kaleiçi Acente Sahibi

“Kaleiçi Yatçılık Turizm olarak faaliyet göstermekteyiz Bu sen işlerimiz çok kötü. Sebebini bilmiyoruz ama bu sene para kazanamıyoruz. Kiralarımız çok yüksek. Vergilerimiz, giderlerimiz, eleman masraflarımız çok fazla. Kaleiçi bomboş.Geçen senenin neredeyse %30’lara düşen bir müşteri portföyüne sahibiz. Tüm acenteciler bu sıkıntıları yaşıyoruz. Gelen misafirlerimize geçen senenin çok çok altında fiyat sunmamıza rağmen, bu fiyatları bile beğenmeyip pahalı buluyorlar. Örneğin bir Adrasan turu geçen sene 40 Euro’ya satıyorsak, bu yıl 30 Euro desek bile beğenmeyip, pahalı bulup almıyorlar. Üstüne bir de pazarlık ediyorlar. Üç, beş dolarla iş yapıyoruz ve maalesef para kazanamıyoruz. Bu sene ne yapacağız bilmiyoruz. Devlet büyüklerimizden yardım bekliyoruz. Devlet büyüklerimiz bize destek olura, aynı zamanda bize yol göstermelerini istiyoruz. Özellikle Kültür ve Turizm Bakanımızdan destek ve bu konuda bir çözüm bekliyoruz”

Yasemin KARADAL – Kaleiçi Esnaf

‘Görüntü var ses yok. Uçaklar geliyor, turistler geliyor ama göremiyoruz. Biraz pahalandık. Beklenmedik ölçülerde rakamlar yükseldi. Geçtiğimiz yıllarda gelen müşterilerimizin aynı fiyatları beklemeleri ve karşılığında ,üç hatta dört katı ücretle karşılaşmaları başka ülkelere gitmelerine tercih sebebi oldu. Hayat şartları diyelim. Görünürde bir şey yok. Televizyonlarda bilem kaç milyon turist ve uçaklardan bahsediliyor ama o uçaklar bizim çarşıya inmiyor!”

Remzi Güntaş- Kaleiçi Esnaf

‘Geçen sene turizm daha iyiydi. Gerçekten çok sıkıntılıyız. Böyle giderse çoğu esnaflarımız batacak. Genellikle fiyatlar çok yükseldiğinden dolayı, turistler fiyatları çok yüksek buluyor. Müşteri bu nedenle de alışveriş yapamıyor. Diyorlar ki, bizim Almanya’da, Fransa’da buradan daha ucuz diyorlar. O yüzden buraya gelmek istemediklerini söylüyorlar. Oteller başta olmak üzere fiyatların düşmesi lazım. Yoksa esnafın ayakta kalması zor. 17 milyon turist var diyorlar. Sezon bitmek üzere. Hiç bir beklentimiz kalmadı. Kiralarımız çok yüksek. Vergidir, elektriktir, sudur şu anda kendimizi kurtaramıyoruz. Bu şekilde ne eleman parası ödeyebiliyoruz, ne sigortasını ödeyebiliyoruz, şu anda hiçbir şey yapamıyoruz.’

Yorum Yaz

Bu site reCAPTCHA ve Google tarafından korunmaktadır Gizlilik Politikası ve Kullanım Şartları uygula.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.