We-Flytour-GM-Banner-Animation
atf_banner-02
Anasayfa Güncel DALAMAN’A GELEN RUS TURİST SAYISINDA REKOR ARTIŞ

DALAMAN’A GELEN RUS TURİST SAYISINDA REKOR ARTIŞ

Rusya’nın en büyük tur operatörlerinden Intourist’in 2017 yılında Türkiye’ye yaklaşık 1 milyon civarında Rus turist getirdiği bildirildi.

Rus turist sayısında tüm zamanların rekoru kırıldı
 Dalaman Hilton Otel’de İntourist tarafından 10’uncusu düzenlenen Turizm Formu’nun Gala Gecesinde değerlendirmelerde bulunan  YDA Dalaman Havalimanı Genel Müdürü Hamdi Güvenç, şunları söyledi: “Hem bölge hem turizm açısından önemli bir forum gerçekleştirildi bölgemizde. Rusya’nın en büyük tur operatörlerinden Intourist bugün burada 3 gündür devam eden çalışmaların galasını yapıyor. İntourist bu sene Rusya’dan Türkiye’ye 1 milyon civarında turist getirdi. Bölgemizde de gerçekten geçmiş yılların rekorunu kırdı. Bu anlamda Intourist’in çabalarına müteşekkiriz teşekkür ediyoruz. Ve gelecek yıl hedeflerini dahada büyüteceklerini  ifade ediyorlar.

Dalaman YDA havalimanı olarak onları destekliyoruz. Turizm Bakanlığımız ve bölgesel turizm aktörleri de  Intourist’in gelecek yıl planlarına ciddi destek verecekler. Geçen yıl yaptıkları sayılar gerçekten kayda değer. Rusya’nın en önemli iki şehri olan Moskova ve Petersburg dışında da çeşitli şehirlerinden bölgemize çok sayıda uçuş gerçekleştirdiler. Toplamda Tüm zamanların rekoru kırıldı ve bu trendin devam edeceğini ön görüyoruz. Çünkü artık bölge olarak giderek daha fazla tanınmaya başladık ve penetrasyon hızla artıyor . Rusya’da bu tür çalışmalarla bilinirlik artıyor ve tanındıkça bölge olarak daha çok beğeniliyoruz.özellikle Antalya’ya sık gitmiş olanların alternatif yer arayışlarında Dalaman ön plana çıkmaya başladı. Aslında Türkiye olarak kapalı devre çalışıp Rus turistleri başka ülkeler yerine sırasıyla , ülkemizdeki destinasyonlarda ağırlayacak bir stratejik yaklaşımda  bulunmalıyız ”

Dalaman’a Gelen Rus Turist Sayısında Rekor Artış

YDA Dalaman Havalimanı Genel Müdürü Hamdi Güvenç, 2017’deki artışın yüzde 50 ye yaklaştığını  işaret ederek, “2016’da uçak krizi vardı malumunuz bu nedenle rakamları 2015’le karşılaştırmak lazım. Bu anlamda 2015’teki 172 bin rakamının bu sene yaklaşık 250 bine ulaşmasını bekliyoruz. Burada da en büyük pay Intourist in oldu. Buda bölgemize Intourist’in stratejik açıdan önem verdiğini gösteriyor.   Rus turist sayısındaki artışta her türlü etken var. Siyaset başta ama şunu da kabul etmek lazım Rus turistler ve Rus halkı Türkiye’yi seviyor. Ve coğrafi olarak yakınlık kısa sürede erişim imkanı ve Akdeniz’in sıcaklığı her bakımdan bir avantaj. İki toplumun giderek yakınlaşması da en büyük avantaj. Zaten benzer coğrafyalardan kaynaklanan kültürel yakınlıkta var.Turizm bir barış projesidir. Ve iki halk tanıdıkça birbirini daha çok sevmeye başladı.Buda ilişkileri arttırıyor. Farklı şehirlerden 450 acenta Dalaman bölgesinde ağırlanmakta ve göründüğü kadar da son derece mutlular”

Hedef Dalaman Bölgesine 500 Bin Rus Turist

Intourist ve Thomas Cook Rusya Genel Müdür Yardımcısı İsmail Bölükbaşı ise, şu ana kadar Dalaman bölgesine gelmiş 2 turistten bir tanesini kendilerinin getirdiğini anlatarak, şu bilgileri paylaştı: “110 binin üzerinde bir kapasiteyle bunu sağladık. Bu her yıl 2 defa düzenlediğimiz birisini Antalya’da birisini Dalaman’da bölgesinde olmak üzere düzenlediğimiz seyahat formunun 10’uncusu Dalaman’da yapılıyor. İlkini de zaten burada başlamıştık 5 yıl önce. Bu bölgeyi hem tanıtmak buranın satışlarını arttırmak bakımından bu işte bize yararlı olabileceğini düşündüğümüz acentaları topluyoruz getiriyoruz buraya. Onlarda bu 4 gün içerisinde hem çalışmalar yapıyoruz. Konferanslar seminerler veriyoruz. Onun dışında da tabi bize eğlence çünkü sezon bitti artık gerçekten insanlar yoruluyorlar eğlenceyi de hak ediyorlar. Biraz daha kaynaşmak bizimle bütünleşmek bizi tanımak hem yöreyi tanımak adına bu etkinlikleri yapıyoruz”

Yaşanan Uçak Sıkıntısı

2018’in  bu yıldan daha kolay bir yıl olmayacağını ifade eden Bölükbaşı, konuşmasını şöyle tamamladı: “O da şundan dolayı Rusya’da ciddi bir uçak sorunu var gerçekten yeterli seviyede uçak kullanılmıyor ne yazık ki. Mevcut firmanın son birkaç yıl içerisinde iflas etmesinden dolayı böyle bir sorun var. Bununla ilgili Türk hava şirketleri Rus pazarına girmeye çalışıyorlar. Onunla bu açığı kapatmaya çalışıyoruz ve biz elimizden geleni yapıyoruz.Tabi bu sorun çözülecektir bir şekilde mutlaka. Bu yıl tabi 2016 krizinden sonra ki ilk yıl o bakımdan biraz patlamada diyebileceğimiz ciddi bir artış yaşanmıştı. Önümüzdeki sene bu civarda bir artış olur mu çok emin değilim fakat bu artış trendi devam edecektir. Yüzde 5-10’luk artışlar olacaktır. Bizim Dalaman’la ilgili çok özel çalışmalarımız var. 2011 yılından beri çok ilgileniyoruz bu bölgeyle bu bölgede zaten zor workshopları seyahat formlarını yapan tek şirketiz biz bunları yapmaya devam edeceğiz. Amacımız tabi uzun vade de burayı yarım milyona çıkarmak. Dalaman bölgesine şu anda ortalama 230 -240 bin civarında turist geliyor Rusya’dan. Hedefimiz bunu 500 bine çıkarmak.

Bu gerçekleşebilir bir hedef. Biraz tabi otel eksikliği Antalya’yla kıyaslayacak olursak burada daha az otel var. Fakat mevcut olan otelleri bile iyi değerlendirebilirsek iyi satabilirsek bunları 500 bin rakamına ulaşmak mümkün olur ve burada Devletinde biraz buraya el atması destek vermesi lazım. Çünkü özellikle Yurtdışındaki tanıtımlarda Antalya çok baskın elbette ki Antalya’daki yatak kapasitesi çok yüksek fakat Antalya Türkiye’deki tek turizm merkezi değil. Dalaman gerçekten özel bir bölge doğasıyla kültürüyle geçmişe dayanan Likya Uygarlığı’nın üzerine kurulmuş bir bölge çünkü burası. Bundan dolayı görülmeyi hak ediyor. Biz elimizden geleni yapıyoruz”tgrthaber